dinsdag 29 juni 2021


Ons huis onderweg naar thuis...

Wat een avontuur! Ons nieuwe huis twee dagen onderweg van Nederhorst Den berg naar Meppel. Dit avontuur maakte ik mee via de telefoon, want Mark was aan boord samen met onze zoon Sacha en mijn vader. Dit was voor hun ook een memorabel moment, zo samen. Ik was thuis met Levi de boel aan het inpakken, uiteraard ook een heel bijzonder moment ;)

Ik zal je zeggen, toen ik in de verte mijn huis zag aankomen met voorop mijn grote vriend (man Mark) en mijn kind, wat een mega kippenvel moment was dat. Dit moment overtreft toch echt de Stoomboot van Sinterklaas toen ik klein was. 



Zo trots en mega dankbaar voor deze behouden vaart.


Daar staat hij dan, Levi...helemaal onder de indruk en zo blij dat zijn papa, broer en opa er weer waren. Ik dacht ook heel even toen ik de woonark zo zag aankomen bij onze ligplaats, past dit eigenlijk wel? Spannend moment vond ik, maar kwam natuurlijk helemaal goed.

Bouius Sleepdiensten heeft dit fantastische werk voor ons gedaan. Wat een toppers!!! Het weer moet gunstig zijn en alles is pas en meetwerk en werkelijk alles zat mee. 

Het leuke aan deze verhuizing is dat je verhuist van huis naar huis, maar dan wel op dezelfde plek blijft. We hebben onze spullen overgebracht naar de nieuwe boot en de rest opgeslagen. We beleven nu al een soort van vakantie vibes want we zijn op de woonark aan het kamperen. 


Eefje en Marieke waren er uiteraard ook bij...



Mark voelt zich letterlijk en figuurlijk als een vis in het water. Op zich wel prettig dat hij zo handig is en alles zo fijn voor elkaar maakt!


Eefje en Sacha die van het moment gebruik maken en een Titanic scene naspelen


Ons eerste woonboot geluk. Dit schatje was voor ons de overgang van een huis, het vaste land, naar een tuimelaartje op het water. Als het waaide, wiegde hij ons bij wijze van in slaap, zo goed kon je dit voelen.

En nu van een metalen bak naar een betonnen bak. Deze ligt als een blok in het water. Het verschil van een woonboot is dat je aan het uiterlijk kan zien dat deze kan varen of gevaren heeft en een woonark is een drijvend object, voorzien van een betonnen bak en verder niet bestemd om te varen. 



"Sibbeltje Mui"

Dag lieve woonboot, wat was je goed voor ons. Met liefde denken we aan je terug. 





Plaats maken voor onze ark...


De ark heeft een oppervlakte van 150 m2 en alles is gelijkvloers. Dit heeft niks met de toekomst te maken met ouder worden enzo, maar alles met hoe wij wonen willen ervaren. Ik vind het knots gezellig dat alle ruimtes met elkaar in verbinding zijn. 

De speelsheid van de indeling, alles gelijkvloers, de verschillende plafond hoogtes, de 'binnentuin' en de badkamer op de slaapkamer, waren wensen die ik en wij samen hebben uitgesproken en nu in werkelijkheid voor de deur ligt. 

Een droom die we samen hebben gemanifesteerd!


Woonkamer


Sacha zijn slaapkamer


Levi zijn slaapkamer


Badkamer en onze slaapkamer


Doorkijk van de slaapkamers naar de hal, keuken en woonkamer.




Nou en daar zitten we dan...tussen de zooi en al wat van onze heerlijke spullen om ons heen, waardoor je je dus ook al gelijk thuis voelt. Zo werkt dat dus. De kleur paars van de vorige bewoners past ook al wel.

Even helemaal happy zijn, genietend van onze open haard.

Ik zal jullie verder meenemen in dit leuke proces van klussen, wonen en de boel mooi maken. Op dit moment is het voornamelijk het stucen van de wanden, om daarna alles te kunnen verven, wat breekwerk en de keuken die nog gemaakt en geplaatst gaat worden. 

Tot snel, liefs Myrle
De Dames van Rusticus Styling

























































































 

1 opmerking: